Aflysning af alt træning i SISU Basketball Klub fra tirsdag den 8.december og frem til søndags den 3.januar 2021
Update vedr. bekæmpelse af Covid-19 smittespredning i DK .
23.10.2020
Update vedr. nye tiltag til forebyggelse af Covid-19 smitte i Danmark
Kære spillere og forældre,
Som de fleste af jer nok allerede har set eller hørt. Så har man fra regeringens side her til aften indført yderligere tiltag og restriktioner i forsøget på, at begrænse det desværre stigende smittetal og smittetryk i Danmark.
Som udgangspunkt er idræts- og foreningslivet fritaget for en række af de skærpede retningslinjer som er bekendtgjort i dag – det sætter vi stor pris på som idrætsforening. Vi har til aften også talt med den danske Corona hotline og sikret os, at vi har forstået den aktuelle udmelding korrekt.
De vigtigste retningslinjer udsendt fra Kulturministeriet vedr. idrætsforeninger, som vi skal forholde os til nu, er derfor:
- Der gælder fortsat forsamlingsforbund for mere end 50 personer i hallen, når der er tale om børn og unge under 21 år.
- Hvis den gruppe der er samlet, har en alder over 21 år, så er dette antal fra på mandag den 26.oktober 2020 reduceret til max 10 personer.
- Der skal fra torsdag den 29.oktober bæres mundbind på alle offentlige indendørs idræftsfaciliteter, så dette gælder i alle de haller vi færdes i, og skal efterleves af os alle.
Ift. ovenstående bliver vi nødt til at indskærpe følgende:
- Forældre skal aflevere og afhente børnene udenfor hallen, og ikke færdes indendørs i nogle af hallerne. Dette har vi desværre set en stigende tendens til ikke efterleves i hallerne, og derfor indskærper vi her vigtigheden af, at dette overholdes fremadrettet.
- Ved kampe (hjemme eller ude) er der en gruppe på max 15 personer omkring holdet inkl. spillere, trænere, holdledere og forældre, der må være til stede i hallen.
- Der skal medbringes sprit til alle kampe og træninger og af sprittes undervejs ved ind og udskiftninger.
I forhold til de nye retningslinjer, så vil disse ikke have påvirke de aktiviteter, som foregår i denne weekend 24.oktober og 25. oktober. Dette hverken i forhold til mesterrække kampe eller grand prix kampe. Disse gennemføres derfor som planlagt.
Vi afventer eventuelle nye retningslinjer fra Dansk Basketball Forbund eller ændringer på de nuværende retningslinjer, som er vedhæftet dette nyhedsbrev. Indtil vi får dette, så forholder vi os som sagt ud fra de tidligere udtrykte retningslinjer og ovenstående gennemgang.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
SISU BASKETBALL KLUB
SISU søger klubchef
KLUBCHEF – SISU BASKETBALL Klub (PDF)
SISU Basketball klub har eksisteret siden 1954, med hjemmebane i Gentofte Hallen i Gentofte Sportspark. Klubben er i dag Danmarks næststørste basketball klub med snart 1000 medlemmer og mere end 70 turneringshold. I de senere år har SISU oplevet en markant vækst i medlemmer, og er derfor vokset til en betydelig størrelse og kompleksitet i de daglige arbejdsopgaver. Som følge af denne positive udvikling, er SISU ved at gennemføre en professionalisering af den daglige administration. Dette har medført tilgang af flere lønnede medarbejdere med daglig gang og arbejdsopgaver i klubben – opgaver der tidligere hovedsageligt har været løst af frivilligt og ulønnet arbejde.
Til en nyoprettet stilling i klubben, søges derfor en ”Klubchef”, der kan varetage en stor del af den daglige drift rettet mod medlemmer, forældre, trænere, eksterne samarbejdspartnere, Dansk Basketball Forbund, Gentofte Kommune samt klubbens bestyrelse. SISU har i dag ansat en bogholder, en turneringsadministrator samt en trænerkoordinator, som du vil samarbejde med samt have et fagligt lederskab af i dagligdagen.
Stillingen forudsætter ikke, at du selv er basketballspiller eller nødvendigvis har erfaring fra basket miljøet i Danmark. Men et kendskab til dette og en generel forståelse for frivilligt foreningsarbejde samt administration er selvfølgelig en fordel her.
Vi søger en person med stærke kompetencer i kommunikation i både skrift og tale. Du besidder et godt overblik, og evnen til at jonglere mellem mange typer af arbejdsopgaver og daglige gøremål, da vores klub er dynamisk og i gang året rundt. Arbejdet vil veksle mellem mere planlæggende og koordinerende opgaver over til de rent eksekverende af slagsen. Dertil kommer de klubessentielle og kritiske opgaver af mere administrativ karakter. Det er de opgaver der binder klubben sammen, og skaber den dagligdag for vores aktive medlemmer, der er vital vigtig for vores eksistens.
For at bestride stillingen, skal du have kendskab og erfaring med håndtering af administrative opgaver, It-arbejde på diverse platforme, budgetlægning og kommunikation i en bred forstand. Du vil have meget kontakt med medlemmer og forældregrupper, så du vil på mange måder være klubbens ansigt i hallen, på kontoret og udadtil i din funktion. Du skal derfor trives i denne udadvendte rolle, og være en god relations skaber. Stillingen er ny i SISU, så vi forestiller os, at jobbet vil udvikle sig over tid og arbejdsopgaverne ligeså. Du vil være i løbende dialog med klubbens frivillige ulønnede bestyrelse, som du også refererer til i stillingen.
Din dagligdag bliver varierende, og arbejdstid og sted planlægger du derfor i stor grad selv ud fra en række retningslinjer vi fastlægger sammen. Kontoret ligger i Gentofte Sportspark, og der forventes en ugentlig arbejdstid på ca. 15-20 timer. Denne varierende over året, hvilket også indbefatter en række aktiviteter, der afvikles i skolernes ferieperioder og i weekenderne. Der vil derfor også forekomme weekendarbejde i stillingen, men indenfor den angive tidsramme.
SISU stiller de nødvendige redskaber til rådighed for stillingen såsom computer, telefon og kontorplads. Løn, ferie og ansættelsesvilkår forhandles med den rette kandidat, men vil modsvare dine kvalifikationer og vores ambitioner for stillingen.
Ansøgningsfrist er den 15. november 2020 kl. 12.
Send din ansøgning til mail: bestyrelsen@sisu.dk, og vedlæg et opdateret CV til din ansøgning. Har du spørgsmål til stillingen, så kontakt konstitueret formand Adam Buschard på tlf. 28189825
SISU CAMP U9 og U11 i Efterårsferien
Efterårsferiecamp Uge 42 – U9/U11
Det er lykkedes os at få adgang til Byens Hus – CIS hallen i uge 42 – og derfor er det med stor glæde at vi kan tilbyde vores U9 og U11 spillere en fed basketcamp i efterårsferien.
Det vil være vores cheftræner for Dameliga holdet, og nyligt udnævnte U18 landsholdstræner for Dansk Basket Forbund Eleni Kafantari. Hun vil få assistance af flere af vores gode ungdomsspillere og trænere
Camp vil foregå fra mandag d.12. oktober til onsdag d.14. oktober fra 09 – 15.30
Træningen vil blive tilrettelagt i niveauer, så spillerne i begge aldersgrupper og både piger og drenge får udbytte af træningen.
Vi sørger for frokost til spillerne og drikkevarer til denne, som er inkluderet i campen.
Grundet de skærpede Covid-19 restriktioner, så må vi maksimalt være 50 personer samlet i Byens Hus og hallen, hvilket gør vi maks. kan have 44 spillere med på denne camp.
Vi håber I vil deltage, og vi glæder os til at se jer til camp i Efterårsferien
SISU BASKETBALL KLUB